1. Bendrosios nuostatos
1. Šios prekių pirkimo – pardavimo taisyklės (toliau
„Taisyklės“), jas patvirtinus Pirkėjui (susipažinus su Taisyklėmis bei
pažymėjus varnelę prie teiginio „Susipažinau su ADOKA taisyklėmis ir su jomis
sutinku“), yra šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame nustatomos
Pirkėjo ir Pardavėjo teisės bei pareigos, prekių įsigijimo bei apmokėjimo už
jas sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, šalių atsakomybė bei kitos
su prekių pirkimu – pardavimu UAB ADOKA (toliau – ADOKA) e. parduotuvėje
susijusios nuostatos.
1.1. Pirkti elektroninėje parduotuvėje turi teisę veiksnūs
fiziniai asmenys; nepilnamečiai nuo keturiolikos iki aštuoniolikos metų
amžiaus, tik turėdami tėvų arba rūpintojų sutikimą, išskyrus tuos atvejus, kai
jie savarankiškai disponuoja savo pajamomis; juridiniai asmenys.
2. Asmens duomenų apsauga
2.1. ADOKA turi teisę rinkti ir apdoroti asmens duomenis,
kuriuos Pirkėjas pateikė ADOKA, ir esant būtinybei, atskleisti juos tretiesiems
asmenims, kai tai būtina užsakymo įvykdymui, duomenų tvarkymui arba ADOKA veiklos
planavimui ir analizei. ADOKA taip pat turi teisę naudoti Pirkėjo asmens
duomenis reklamos ir informacijos pateikimo Pirkėjui tikslais ADOKA veiklos
ribose. Pirkėjo duomenys gali būti panaudoti informacijos siuntimui arba kitai
internetinės parduotuvės veiklai tik gavus Pirkėjo sutikimą (susipažinus su
Taisyklėmis bei pažymėjus varnelę prie teiginio „Susipažinau su ADOKA taisyklėmis
ir su jomis sutinku“). Pirkėjas turi teisę bet kuriuo metu uždrausti jo asmens
duomenų rinkimą ir apdorojimą, išskyrus atvejus, kai tai būtina reikalavimų,
kylančių iš Pirkimo-pardavimo sutarties, įvykdymui arba Užsakymo įvykdymui.
Duomenys apie internetinės parduotuvės Pirkėjus ir lankytojus yra saugomi nuo
praradimo, neleistino naudojimo ir pakeitimo. Duomenų laikmenos yra
visapusiškai apsaugotos nuo trečiųjų asmenų prieigos.
3. Pirkimo – pardavimo sutarties įsigaliojimas
3.1. Sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo laikoma sudaryta nuo
to momento, kai Pirkėjas, išsirinkęs perkamą (as) prekę(es) ir suformavęs
prekių krepšelį, paspaudžia nuorodą „Apmokėti“.
3.2. ADOKA nėra įsipareigojusi atskirai pranešti Pirkėjui
apie savo sutikimą sudaryti sutartį. Laikoma, kad ADOKA patvirtina užsakymą nuo
momento, kai pradeda jį vykdyti.
3.3. Kiekviena tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaryta pirkimo –
pardavimo sutartis yra registruojama ir saugoma ADOKA internetinės parduotuvės
duomenų bazėje.
3.4 Pirkėjui nesuteikiama galimybė pateikti prekių užsakymo ADOKA
parduotuvėje, jeigu jis nėra susipažinęs su Taisyklėmis ir (ar) su jomis
nesutinka. Tais atvejais, kai Pirkėjas nesutinka su Taisyklėmis arba tam tikra
jų dalimi, jis neturėtų užsakyti prekių ADOKA parduotuvėje. Pirkėjui užsisakius
prekių ADOKA parduotuvėje laikoma, jog Pirkėjas susipažino ir besąlygiškai
sutiko su Taisyklėmis.
3.5 Pardavėjas pasilieka teisę pakeisti, taisyti ar
papildyti Taisykles. Pirkėjui apsiperkant ADOKA parduotuvėje taikomos
Taisyklės, galiojančios užsakymo pateikimo momentu, todėl Pirkėjui
rekomenduojama su Taisyklėmis susipažinti kiekvieno apsipirkimo metu.
3.6 Pardavėjas neprisiima jokios rizikos ar atsakomybės ir
yra nuo jos besąlygiškai atleidžiamas, jei Pirkėjas iš dalies ar visiškai
nesusipažino su Taisyklėmis, nors jam tokia galimybė buvo suteikta.
4. Pirkėjo teisės
4.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes ADOKA internetinėje
parduotuvėje šių Taisyklių ir internetinės parduotuvės nustatyta tvarka.
4.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti prekių pirkimo –
pardavimo sutarties, sudarytos su ADOKA internetine parduotuve, pranešdamas
apie tai per 2 darbo dienas Pardavėjui raštu (elektroniniu paštu info@adoka.lt,
nurodant pageidaujamą grąžinti prekę ir jos užsakymo numerį) ne vėliau kaip per
14 (keturiolika) darbo dienų nuo prekių pristatymo dienos, išskyrus atvejus,
kai sutartis sudaryta dėl:
4.2.1 maisto prekių, jei Pirkėjui buvo parduota tinkamos
kokybės maisto prekė ir nebuvo pasibaigęs prekės tinkamumo naudotis terminas;
4.2.7. prekių, kurios negali būti grąžinamos atsižvelgiant į
jų savybes, įskaitant greit gendančius produktus ir produktus, kurių galiojimo
terminas pasibaigęs;
4.2.8. kitais atvejais, kai pirkimo – pardavimo sutarties
negalima atsisakyti, pagal Lietuvos respublikos įstatymus.
4.3. Numatyta teise Pirkėjas gali pasinaudoti tik tuo
atveju, jeigu prekė nebuvo sugadinta arba iš esmės nepasikeitė jos išvaizda,
taip pat ji nebuvo naudojama. Taisyklių 4.2. punkte numatyta Pirkėjo teisė
įgyvendinama vadovaujantis ūkio ministro 2001 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr.
258 patvirtintomis „Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys
sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklėmis“.
5. Pirkėjo įsipareigojimai
5.1. Pirkėjas privalo priimti prekes šių Taisyklių nustatyta
tvarka ir sumokėti už jas sutartą sumą.
5.2. Jeigu pasikeičia Pirkėjo registracijos formoje pateikti
duomenys, jis privalo nedelsdamas juos atnaujinti.
5.3. Pirkėjas, naudodamasis ADOKA internetine parduotuve,
įsipareigoja laikytis šių Taisyklių, bei nepažeisti Lietuvos Respublikos teisės
aktų.
5.5. Jei Pirkėjas, prekių pristatymo metu, be svarbių
priežasčių atsisako priimti prekes, Pirkėjas privalo padengti prekių pristatymo
išlaidas.
6. Pardavėjo teisės
6.1. Pardavėjas gali laikinai arba iš viso nutraukti
internetinės parduotuvės veiklą, apie tai iš anksto nepranešę Pirkėjui.
6.2. Pardavėjas turi teisę iš anksto nepranešęs Pirkėjui
anuliuoti jo užsakymą, jeigu Pirkėjas, pasirinkęs numatytus apmokėjimo būdus,
nesumoka už prekes per 3 (tris) darbo dienas.
6.3. Pardavėjas turi teisę atsisakyti sudarytos
Pirkimo-pardavimo sutarties, jei baigėsi sutartyje nurodytų prekių atsargos.
7. Pardavėjo įsipareigojimai
7.1. Pardavėjas įsipareigoja šiose Taisyklėse ir
internetinėje parduotuvėje nustatytomis sąlygomis sudaryti Pirkėjui galimybę
naudotis internetinės parduotuvės ADOKA teikiamomis paslaugomis.
7.2. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti Pirkėjo užsakytas
prekes jo nurodytu adresu ir šiose Taisyklėse nurodytomis sąlygomis.
7.3. Pardavėjas, dėl svarbių aplinkybių negalėdamas
pristatyti Pirkėjui užsakytos prekės, įsipareigoja pasiūlyti analogišką ar kiek
įmanoma savo savybėmis panašesnę prekę. Pirkėjui atsisakius priimti analogišką
ar savo savybėmis panašiausią prekę, Pardavėjas įsipareigoja grąžinti Pirkėjui
sumokėtus pinigus per 7 (septynias) darbo dienas, jeigu buvo atliktas
išankstinis apmokėjimas.
8. Registracija ir asmens duomenų tvarkymas
8.1. Pirkėjas, norėdamas naudotis ADOKA parduotuve ir pirkti
joje siūlomas prekes, privalo užsiregistruoti ADOKA parduotuvės sistemoje,
užpildydamas registracijos anketą. Registracijos anketoje privalu pateikti
šiuos Pirkėjo asmeninius duomenis: vardą, pavardę, elektroninį paštą, adresą,
kuriuo bus pristatomos prekės, telefono numerį, kitus prekių pristatymui
būtinus duomenis. Juridinio asmens įgaliotas atstovas vietoje vardo ir pavardės
pateikia juridinio asmens pavadinimą.
8.2. Pirkėjas yra atsakingas, kad registracijos anketoje
pateikti duomenys būtų tikslūs, teisingi ir išsamūs. Jeigu pasikeičia Pirkėjo
registracijos formoje pateikti duomenys, jis privalo nedelsdamas juos
atnaujinti. Pardavėjas jokiu atveju nebus atsakingas už žalą, atsiradusią
Pirkėjui ir (ar) tretiesiems asmenims dėl to, jog Pirkėjas nurodė neteisingus
ir (ar) neišsamius asmens duomenis arba nepakeitė ir nepapildė duomenų jiems
pasikeitus.
8.3. Pirkėjas turi teisę bet kuriuo momentu nevaržomai
registracijos duomenis keisti, papildyti ar panaikinti savo registraciją.
Panaikinęs registraciją, Pirkėjas netenka galimybės naudotis ADOKA parduotuve
ir joje pirkti. Pirkėjas vėl įgyja galimybę pirkti tik iš naujo užsiregistravęs
ADOKA parduotuvėje.
8.4. Registruodamasis Pirkėjas susikuria individualius
prisijungimo duomenis (vartotojo vardą ir slaptažodį) ir įsipareigoja juos
saugoti paslaptyje bei neatskleisti jokiems tretiesiems asmenims. Pirkėjas yra
atsakingas už jo susikurtų prisijungimo duomenų sudėtingumą bei jų išsaugojimą,
o taip pat už bet kuriuos veiksmus (duomenų perdavimą, pateiktus prekių
užsakymus, vartotojo komentarus ar kt.), kurie ADOKA parduotuvėje atliekami
prisijungus individualiu Pirkėjo vardu ir slaptažodžiu. Jei Pirkėjas praranda
prisijungimo duomenis, jis privalo nedelsiant informuoti apie tai Pardavėją
paštu, telefonu ar el. laišku arba pasikeisti prisijungimo duomenis
prisijungdamas prie ADOKA parduotuvės sistemos. Pardavėjas negali būti ir nebus
laikomas atsakingu už žalą, padarytą Pirkėjui, tretiesiems asmenims prisijungus
prie ADOKA parduotuvės pasinaudojant Pirkėjo prisijungimo duomenimis.
8.5. Pirkėjo asmens duomenys bus tvarkomi pagal Privatumo
politiką. Jei Pirkėjas naudojasi ADOKA parduotuvės paslaugomis, laikoma, kad
jis sutinka su Pirkėjo asmens duomenų tvarkymu ir patvirtina, kad visa pateikta
informacija ir asmens duomenys yra teisingi ir atitinka tikrovę.
8.6. Pirkėjo asmens duomenys bus naudojami identifikuojant
Pirkėją, vykdant prekių pardavimą ir pristatymą, išrašant apskaitos dokumentus,
grąžinant permokas ir (ar) pinigus už Pirkėjo grąžintas prekes, administruojant
įsiskolinimus, vykdant kitus iš pirkimo-pardavimo sutarties kylančius
įsipareigojimus bei užtikrinant Pirkėjui galimybę naudotis kitomis ADOKA parduotuvės
paslaugomis.
8.7. Pirkėjo asmens duomenys bus tvarkomi tiesioginės
rinkodaros tikslais tik gavus Pirkėjo sutikimą. Pirkėjo sutikimas išreiškiamas
užpildant registracijos anketą ir šiose Taisyklėse nustatyta tvarka anketoje
pažymint atitinkamus laukus bei gali būti keičiamas.
9. Prekių kainos, apmokėjimo tvarka ir terminai
9.1. Prekių kainos internetinėje parduotuvėje nurodomos
eurais su PVM.
9.2. Pirkėjas atsiskaito už prekes vienu iš šių būdų:
9.2.1. Apmokėjimas naudojantis elektronine bankininkyste –
tai išankstinis apmokėjimas pasinaudojant Pirkėjo naudojama elektroninės
bankininkystės sistema. Pirkėjas, norėdamas pasinaudoti šia apmokėjimo forma,
turi būti pasirašęs elektroninės bankininkystės sutartį su vienu iš žemiau
nurodytų bankų: Paysera, „Swedbank“ AB; AB SEB bankas; Luminor Bank AS Lietuvos
skyrius. Mokant už prekes šiuo būdu, Pirkėjui elektroninės bankininkystės
sistemoje sugeneruojamas mokėjimas pagal jo apmokamą užsakymą. Pinigus Pirkėjas
perveda į Pardavėjo sąskaitą. Atsakomybė už Pirkėjo mokėjimo metu duomenų
saugumą šiuo atveju tenka atitinkamam bankui, kadangi visos piniginės
operacijos vyksta banko elektroninės bankininkystės sistemoje.
9.2.2 Apmokėjimas banko pavedimu – tai išankstinis
apmokėjimas, kai Pirkėjas, pateikęs užsakymą ir pasinaudoję internetinės
bankininkystės sistema, ar nuėjęs į artimiausią banko skyrių perveda pinigus į
vieną iš ADOKA bankų sąskaitų.
9.3. Atsiskaitydamas 9.2.1 punkte numatytu apmokėjimo būdu,
Pirkėjas įsipareigoja sumokėti nedelsiant. Minėtaisiais atvejais, tik gavus
apmokėjimą už prekes pradedamas ruošti prekių siuntinys ir pradedamas
skaičiuoti prekių pristatymo terminas.
9.4. PVM sąskaitą-faktūrą Tarpininkas išrašo ir Pirkėjui
pateikia Pirkėjo Registracijos anketoje nurodytu elektroniniu paštu per 3
(tris) darbo dienas po prekių pristatymo.
10. Prekių pristatymas
10.1. Prekes pristato Pardavėjas arba jo įgaliotas atstovas,
ar kurjeris.
10.2. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti prekes Pirkėjui
laikydamasis prekių aprašymuose nurodytų terminų per 2-5 darbo dienas. Šie
terminai netaikomi tais atvejais, kai Pardavėjo sandėlyje nėra reikiamų prekių,
o Pirkėjas informuojamas apie jo užsakytų prekių trūkumą. Kartu Pirkėjas
sutinka, jog išimtinais atvejais prekių pristatymas gali vėluoti dėl Force
Majeure aplinkybių.
10.3. Pirkėjas, užsakydamas prekes, įsipareigoja nurodyti tikslią
prekių pristatymo vietą.
10.4. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Tuo atveju,
kai jis prekių pats priimti negali, o prekės pristatytos nurodytu adresu ir
remiantis kitais Pirkėjo pateiktais duomenimis, Pirkėjas neturi teisės reikšti
Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam subjektui.
10.5. Prekių pristatymo metu Pirkėjas privalo kartu su
Pardavėju arba jo įgaliotu atstovu patikrinti siuntos būklę. Pirkėjui priėmus
siuntą, laikoma, kad siunta yra perduota tinkamos būklės.
10.6. Prekių pristatymo mokestis ir detalesnė informacija,
susijusi su prekių pristatymu, pateikiama internetinės parduotuvės „Pristatymo
sąlygos“ skyriuje.
10.7. Tuo atveju, kai Pirkėjas, remdamasis šiomis
Taisyklėmis, atsisako pirkimo – pardavimo sutarties, jam tenka pareiga apmokėti
visas tiesiogines prekių grąžinimo Pardavėjui išlaidas. Šių Pardavėjo išlaidų
suma išskaičiuojama iš grąžintinų Pirkėjui už prekes sumokėtų pinigų.
10.8. Jei nėra galimybės užsakytų prekių pristatyti viena
siunta, tai ADOKA turi teisę pristatyti prekes keliomis siuntomis.
10.9. Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo
atsakomybės už prekių pristatymo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra
pristatomos arba pristatomos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių
aplinkybių.
10.10 Tuo atveju, kai Pirkėjo ADOKA parduotuvės sistemoje
nurodytu pristatymo adresu Pirkėjas ar gavėjas nerandamas, Pardavėjas turi
teisę prekes išduoti bet kuriam kitam nurodytu adresu esančiam asmeniui, o
Pirkėjas neturi teisės reikšti Tarpininkui bet kokių pretenzijų dėl prekių
pristatymo netinkamam subjektui.
10.11 . Visais atvejais Pardavėjas atleidžiamas nuo
atsakomybės už prekių pristatymo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra
pristatomos arba pristatomos ne laiku dėl Pirkėjo kaltės arba dėl nuo Pirkėjo
priklausančių aplinkybių.
11. Prekių kokybės garantija ir tinkamumo naudoti terminas
11.1. Kiekvienos ADOKA parduodamos prekės savybės bendrai
nurodomos prie kiekvienos prekės esančiame prekės aprašyme.
11.2. Pardavėjas neatsako už tai, kad internetinėje
parduotuvėje esančios prekės savo spalva, forma ar kitais parametrais gali
neatitikti realaus prekių dydžio, formų ir spalvos dėl Pirkėjo naudojamo
vaizduoklio ypatybių.
11.3. Pardavėjas įsipareigoja prekes parduoti Pirkėjui taip,
kad jam būtų suteikta reali galimybė tokiomis prekėmis pasinaudoti iki
tinkamumo naudoti termino pabaigos.
12. Prekių grąžinimas ir keitimas
12.1. Prekių grąžinimas ir keitimas vykdomas vadovaujantis
ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 patvirtintomis „Daiktų
grąžinimo ir keitimo taisyklėmis“ bei ūkio ministro 2001 m. rugpjūčio 17 d.
įsakymu Nr. 258 patvirtintomis „Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai
sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklėmis“.
12.2. Prekių grąžinimo ir keitimo numatyta teise Pirkėjas
gali pasinaudoti per 14 (keturiolika) darbo dienas nuo prekių pristatymo jam
dienos, informuodamas apie tai Pardavėją el. Paštu info@adoka.lt 4.2.Taisyklių
punkte numatyta tvarka.
12.3. Grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje
pakuotėje, Pirkėjo nesugadinta, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos
etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt. (šis punktas netaikomas tuo
atveju, kai grąžinama nekokybiška prekė)), tos pačios komplektacijos, kokios
buvo Pirkėjo gauta, būtinai pateikiant prekės įsigijimo dokumentą. Tuo atveju,
kai Pirkėjo grąžinama prekė Pardavėjui siunčiama naudojantis kurjerinių tarnybų
paslaugomis, ši prekė prieš siunčiant turi būti įdedama į papildomą (apsauginę)
pakuotę.
12.4. Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų
prekių, jei Pirkėjas nesilaiko šiame straipsnyje nustatytos prekių grąžinimo
tvarkos.
13. Atsakomybė
13.1. Pirkėjas yra visiškai atsakingas už registracijos
formoje pateiktų duomenų teisingumą. Jei Pirkėjas nepateikia registracijos
formoje tikslių duomenų, Pardavėjas neatsako už dėl to atsiradusius padarinius.
13.2. Pirkėjas atsako už veiksmus, atliktus naudojantis šia
internetine parduotuve.
13.3. Pirkėjas atsako už savo prisijungimo duomenų perdavimą
tretiesiems asmenims. Jei ADOKA teikiamomis paslaugomis naudojasi trečiasis
asmuo, prisijungęs prie internetinės parduotuvės naudodamasis Pirkėjo
prisijungimo duomenimis, Pardavėjas šį asmenį laiko Pirkėju.
13.4. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės
tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į
Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis
Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
13.5. Jei Pardavėjo internetinėje parduotuvėje yra nuorodos
į kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ar asmenų tinklapius, Pardavėjas nėra
atsakingas už ten esančią informaciją ar vykdomą veiklą, tų tinklapių
neprižiūri, nekontroliuoja ir toms įmonėms bei asmenims neatstovauja.
13.6. Atsiradus žalai, kaltoji šalis atlygina kitai šaliai
atsiradusius tiesioginius nuostolius.
14. Apsikeitimas informacija
14.1. Pardavėjas visus pranešimus siunčia Pirkėjo
registracijos formoje pateiktu elektroninio pašto adresu info@adoka.lt, tel.
+370 620 86801.
14.2. Pirkėjas visus pranešimus ir klausimus siunčia
Pardavėjo internetinės parduotuvės skyriuje „Kontaktai“ nurodytomis susisiekimo
priemonėmis.
15. Baigiamosios nuostatos
15.1. Šių taisyklių pagrindu kylantiems santykiams taikoma
LR teisė.
15.2. Visi nesutarimai, kilę dėl šių taisyklių vykdymo,
sprendžiami derybų būdu. Nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami LR įstatymų
nustatyta tvarka.